Mikor büntetnek?
Mik a leggyakoribb hibák a témában? Hogyan tudjuk megelőzni a bírságot? Mit tehetünk ennek érdekében mi, és mitől tud még megvédeni, ha szakember segítségét kérjük?
Általában evidens dolgokat szoktunk említeni első körben, de korábbi cikkünkben bemutatjuk a rendszer további árnyalatait is.
Először is, győződjünk meg róla, hogy:
nincsenek lejárt termékek a többi élelmiszer között,
nincsenek rágcsálók, rovarok a helyiségekben, de fontos alaposan körülnézni a jelenlétükre utaló nyomokat is keresni,
nagyon fontos kiemelt hangsúlyt fordítani a termékek nyomon követhetőségére. Ez a kérdés általában bonyolultabb, mint elsőre gondolnánk.
Kiemelten fontos a higiénia, nem csak a pultok- és hűtők, de a falak és munkaruha tekintetében is!
Az élelmiszerbiztonsággal és higiéniával kapcsolatos szabályok betartása nagyon komoly következményekkel járhat. Egy nagy összegű bírságon kívül akár teljes jóhírünket is kockáztathatjuk, ill. a fogyasztók egészségi állapotában is kárt tehetünk. Mindezek miatt, mára nagyon komoly és összetett követelményrendszer alakult ki. Érdemes az olyan alapvető kérdéseket is újra feltennünk, mint pl. azt, hogy a megfelelő tevékenységet-, élelmiszerfeldolgozói tevékenységet jelentettük-e be és tevékenységünk azzal valóban összhangban van-e. Fontos tudni, hogy különböző tevékenységekre, akár munkafolyamatokra is vonatkozhatnak külön jogszabályok, tehát elképzelhető, hogy adott esetben, egyetlen étel előkészítését- és elkészítését több helyiségben vagy munkafelületen végezhetjük csak el. Célszerű, ha egy tapasztalt szakember megismeri tevékenységünket a legapróbb részletekig és átfogó tervet és megoldást kínál. Cégünk garanciális jelleggel vállalja ezen folyamatok kialakítását és bevezetését! Szívesen megosztjuk tapasztalatainkat is, melyet sok éves munkásságunk alatt tapasztaltunk, hogy leendő ügyfeleink mindennemű bírságot és kellemetlenséget elkerülhessenek!
Fontos tudnunk azt is, hogy fogyasztói bejelentések is vonhatnak maguk után hatósági ellenőrzést! Talán ezt nem kell tovább magyarázni, a lényeg, hogy a legkisebb hiányosság hatósági ellenőrzést vonhat maga után, amely során a legapróbb hibákat is észrevehetik az ellenőrök. Például megeshet, hogy az ellenőrzés során kiderül, hogy a bejelentés teljesen alaptalan volt, az alapanyagokon azonban nem volt feltüntetve az összes szükséges jelölés vagy épp nem volt a hatóságok szerint megfelelő csomagolással ellátva. Sokszor tapasztaltuk, hogy akár minden jóindulat és körültekintés ellenére is találnak hibát az ellenőrök. Ha szakemberekre bízzuk a megelőzést, nem csak elkerülhetjük a bírságot, de gyorsabban és szakszerűbben alakíthatjuk ki azt a rutint, amely már teljes mértékben megfelel minden előírásnak, így vendéglátós partnereink teljes mértékben saját munkájukra koncentrálhatnak, mi pedig levesszük vállukról az előírásokkal kapcsolatos bonyolult-, sokszor szőrszálhasogatónak tűnő szabályrendszernek való megfelelés kérdését.